Cerere pentru Pașaport simplu temporar pentru cetățeni români minori cu vârsta sub 14 ani cu domiciliul în România (valabil 1 an)

Documente necesare:

  • certificatul de naştere românesc al minorului;
  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există;
  • document/ documente de identitate al părintelui/ ale părinţilor, al reprezentantului legal ori al persoanei împuternicite, după caz, aflate în termen de valabilitate;
  • în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu temporar este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:
    • procură specială sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte;
    • procură specială pentru cererile formulate de persoana împuternicită;
    • hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească (rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a solicita eliberarea paşaportului;
    • hotărâre judecătorească (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărâre judecătorească (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului;
    • actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor;
    • act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta;
  • un document din care să rezulte necesitatea şi urgenţa eliberării paşaportului temporar (conform celor menţionate în secțiunea Condiții):
    • documente emise de instituţia care organizează studiile sau concursul, documente emise ori avizate de o autoritate administrativă română cu competenţe în domeniu sau, după caz, documente emise ori avizate de o autoritate medicală română, din care să rezulte perioada şi statul sau statele în care se vor desfăşura studiile, concursurile oficiale ori tratamentul medical, pentru cererile formulate de unul dintre părinţi, chiar dacă nu există acordul celuilalt părinte.

Toate documentele trebuie prezentate în original.

Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule!

NOTĂ:

  • documentele se depun de către ambii părinţi/un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită;
  • cererea este însoţită şi de 2 fotografii color identice ale minorului, având dimensiunile 3,5 x 4,5 cm, numai pentru situaţiile în care acesta nu este prezent la depunerea cererii;
  • documentele emise de instituţia străină care organizează studiile sau concursurile ori care urmează să efectueze tratamentul medical trebuie să fie însoţită de o traducere legalizată;
  • actele de stare civilă ale cetăţenilor români eliberate de autorităţile străine trebuie să fie înscrise / transcrise la serviciul de stare civilă sau la consulatul competent.
Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu