Cerere pentru Înregistrare deces

  • certificatul medical constatator al decesului, în original, emis de unitatea medicală unde acesta a avut loc.

Documentul se reţine în original şi trebuie supralegalizat/apostilat sau, în funcţie de statul emitent, poate fi scutit de orice formă de legalizare. Din cuprinsul certificatului constatator al decesului trebuie să rezulte în mod obligatoriu cauza şi data certă a decesului, lipsa acestor informaţii  făcând imposibilă înregistrarea primară a decesului;

  • traducerea legalizată în limba română a certificatului medical constatator al decesului.

Dacă traducerea este efectuată la un traducător pe plan local şi este legalizată de notarul public din statul respectiv, aceasta trebuie apostilată sau supralegalizată. Traducerea este scutită de orice altă formalitate de supralegalizare/apostilare dacă este efectuată de un traducător autorizat din unul din statele cu care România a încheiat tratate/convenţii/acorduri de asistenţă judiciară, dacă prin dispoziţiile acestora se prevede astfel;

  • actul de identitate al persoanei decedate;
  • certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, după caz.

Dacă declarantul nu poate prezenta certificatele de stare civilă ale persoanei decedate, acesta declară în scris motivul neprezentării acestora, precum şi datele de stare civilă ale decedatului;

  • actul de identitate al declarantului, în original.

Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule!

Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu