Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români minori cu vârsta peste 14 ani cu domiciliul în străinătate (valabil 5 ani)

Documente necesare: 

  • certificat de naştere românesc al minorului;
  • cartea de identitate/cartea de identitate provizorie a minorului, dacă sunteţi în posesia ei;
  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există;
  • declaraţii de consimţământ, autentificate la notar, date de ambii părinţi/ un singur părinte/ reprezentantului legal (pentru minorii căsătoriţi în condiţiile legii, nu mai sunt necesare aceste declaraţii);

Atunci când declaraţiile de consimţământ se dau la consulat, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale părinţilor/părintelui/reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate.

  • documente eliberate de autorităţile statului de domiciliu al părinţilor/părintelui sau al reprezentantului legal împreună cu traducerea în limba română, după caz, din care să rezulte dreptul legal de şedere pe teritoriul statului respectiv.
  • în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de minor însoţit de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:
    • hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului rămasă definitivă şi irevocabilă, hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească rămasă definitivă şi irevocabilă (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a solicita eliberarea paşaportului;
    • hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului;
    • act de deces al celuilalt părinte;
  •  certificat de căsătorie al minorului căsătorit în condiţiile legii, dacă este cazul;

Toate documentele trebuie prezentate în original

Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule!

Dovada domiciliului în străinătate al minorului se face cu:

  • paşaportul acestuia, în care este menţionat statul de domiciliu,  numai dacă cel puţin unul dintre părinţi sau, după caz, reprezentantul legal domiciliază în statul respectiv;
  • paşaportul părinţilor, al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, după cum urmează:

1.  paşapoartele ambilor părinţi, în cazul în care aceştia au domiciliul în acelaşi stat; 

2.  paşaportul unuia dintre părinţi şi declaraţia celuilalt părinte, prin care îşi exprimă acordul cu privire la domiciliul minorului sau, după caz, hotărârea judecătorească prin care instanţa a stabilit domiciliul minorului la unul dintre părinţi, rămasă definitivă şi irevocabilă (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013);

3.  paşaportul părintelui supravieţuitor;

4.  paşaportul părintelui căruia i-a fost încredinţat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă ori al părintelui care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă şi irevocabilă (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013);

5.  paşaportul reprezentantului legal;

NOTĂ:

  • În cazul declarării furtului paşaportului, este necesară prezentarea dovezii eliberate de autorităţile de poliţie, însoţită de o traducere în limba română efectuată de un traducător autorizat;
  • Pierderea paşaportului se declară la depunerea cererii de eliberare a unui nou document de călătorie;
  • În cazul distrugerii paşaportului, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat, cu condiţia să existe elemente care să facă posibilă identificarea documentului.

NOTĂ:

  • certificatele de naştere emise în alt stat decât România pot fi acceptate numai după efectuarea înscrierii/transcrierii în registrele de stare civilă române la serviciul de stare civilă sau la consulatul competent.
  • în cazul în care există diferenţe între nume şi prenume înscrise în documentele prezentate şi cele solicitate a fi înscrise în paşaportul simplu electronic, cu menţionarea statului de domiciliu, ca urmare a schimbării numelui sau prenumelui intervenite în străinătate, cererea poate fi acceptată numai după înscrierea menţiunii privitoare la această schimbare pe actul de stare civilă; 
  • hotărârile judecătoreşti pronunţate în străinătate trebuie săîndeplineascăcondiţiile prevăzute de lege pentru recunoaştere şi punere în executare.
  • la depunerea cererii pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic cu domiciliul în străinătate, actul de identitate prezentat se retrage şi se transmite serviciului public comunitar pentru evidenţa persoanelor competent, iar paşaportul anterior se anulează şi se restituie titularului.
Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu