Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români minori cu vârsta sub 14 ani cu domiciliul în străinătate (valabil 3/5 ani)
Cererile de paşapoarte se soluționează (se aprobă sau se resping) de autorităţile competente din România şi se confecţionează în România.
Termen de eliberare:
Cererile pentru eliberarea paşaportului simplu electronic se soluţionează de autorităţile competente, în termene care curg de la data depunerii acestora şi care nu pot depăşi:
Ridicarea paşaportului simplu electronic:
Locul de unde solicitantul doreşte să ridice paşaportul va fi specificat de către acesta la momentul depunerii cererii, sau ulterior, pe baza unei cereri scrise.
Paşaportul simplu electronic se ridică de persoana care a formulat cererea (părinte) ori de persoana împuternicită de acesta printr-o procură specială. La ridicarea paşapoartelor minorilor cu vârstă sub 14 ani este necesară prezentarea certificatului de naştere al minorului, în original sau în copie, alături de actul de identitate al părintelui/persoanei împuternicite prin procură specială să ridice documentul, în original. În situaţia în care persoanele îndreptățite conform legii să ridice documentul nu pot prezenta certificatul de naştere al minorului, în original sau copie, eliberarea paşaportului se face după consultarea datelor din evidenţele informatice şi a documentelor care au însoţit cererea, realizată în baza CNP-ului minorului, comunicat de către persoana care solicită ridicarea.
Procura trebuie să fie autentificată, în ţară, de notarul public, iar în străinătate, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori, dacă a fost încheiată la autorităţile străine competente, să îndeplinească în mod corespunzător formalitățile de supralegalizare/ apostilare, în funcție de statul pe teritoriul căruia a fost încheiată şi să fie însoţită de o traducere legalizată.
Transmiterea paşapoartelor prin poştă: