Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români minori cu vârsta sub 14 ani cu domiciliul în străinătate (valabil 3/5 ani)

Cererile de paşapoarte se soluționează (se aprobă sau se resping) de autorităţile competente din România şi se confecţionează în România. 

Termen de eliberare:

Cererile pentru eliberarea paşaportului simplu electronic se soluţionează de autorităţile competente, în termene care curg de la data depunerii acestora şi care nu pot depăşi:

  • 15 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în ţară
  • 45 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la consulatele României în statele membre UE
  • 60 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la consulatele din state terţe în raport cu UE

Ridicarea paşaportului simplu electronic:

  • Din străinătate,  de la consulatul unde a fost depusă cererea sau de la un alt consulat; cetățenii români care au depus cererea de eliberare a pașaportului simplu electronic în țară, la serviciile  publice  comunitare  de  paşapoarte, pot solicita ca eliberarea documentului să se efectueze la orice consulat;
  • Din ţară, de la serviciile  publice  comunitare  de paşapoarte, inclusiv cetățenii români care au depus cererile la un consulat, dar și-au exprimat opțiunea de eliberare a documentului într-o altă locație.

Locul de unde solicitantul doreşte să ridice paşaportul va fi specificat de către acesta la momentul depunerii cererii, sau ulterior, pe baza unei cereri scrise.

Paşaportul simplu electronic se ridică de persoana care a formulat cererea (părinte) ori de persoana împuternicită de acesta printr-o procură specialăLa ridicarea paşapoartelor minorilor cu vârstă sub 14 ani este necesară prezentarea certificatului de naştere al minorului, în original sau în copie, alături de actul de identitate al părintelui/persoanei împuternicite prin procură specială să ridice documentul, în original. În situaţia în care persoanele îndreptățite conform legii să ridice documentul nu pot prezenta certificatul de naştere al minorului, în original sau copie, eliberarea paşaportului se face după consultarea datelor din evidenţele informatice şi a documentelor care au însoţit cererea, realizată în baza CNP-ului minorului, comunicat de către persoana care solicită ridicarea.

Procura trebuie să fie autentificată, în ţară, de notarul public, iar în străinătate, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori, dacă a fost încheiată la autorităţile străine competente, să îndeplinească în mod corespunzător formalitățile de supralegalizare/ apostilare, în funcție de statul pe teritoriul căruia a fost încheiată şi să fie însoţită de o traducere legalizată.

Transmiterea paşapoartelor prin poştă:

  • de la consulat la adresa din străinătate: paşapoartele pot fi remise şi prin poştă sau serviciu de curierat rapid şi securizat, pe propria cheltuială; la momentul depunerii cererii, solicitantul va depune la consulat un plic pre-plătit autoadresat.
  •  
  • din România la consulat:pentru a intra mai repede  în posesia pașaportului, la cererea expresă a titularului ori a persoanei care a formulat cererea, pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, cu suportarea de către titular a cheltuielilor de expediţie, din România la consulaturmând ca solicitantul să se prezinte personal la consulat pentru ridicare sau, ca documentul să-i fie expediat de la din România la consulat şi, mai departe, de la consulat la adresa din străinătate.
Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu