Cerere pentru Pașaport simplu temporar pentru cetățeni români majori cu domiciliul în străinătate (valabil 1 an)

Cetăţenii români care solicită eliberarea unui paşaport temporar trebuie să aibă atribuit un Cod Numeric Personal (CNP) care să fie înscris în certificatele de stare civilă româneşti sau în documentele de identitate (carte de identitate, carte de identitate provizorie, buletin de identitate, paşaport). 

Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate poate depune cerere pentru eliberarea unui paşaport simplu temporar, cu menţionarea statului de domiciliu. La depunerea cererii pentru eliberarea unui paşaport simplu temporar cu domiciliul în străinătate, actul de identitate prezentat se retrage şi se transmite serviciului public comunitar pentru evidenţa persoanelor competent, iar paşaportul anterior se anulează şi se restituie titularului.

Paşaportul simplu temporar se eliberează în următoarele situaţii:

a) când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea îi este pusă în pericol şi nu există timpul necesar pentru obţinerea acordului celuilalt părinte prevăzut la art. 17 din Legea 248/2005;

b) pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile şi care declară că este necesar şi urgent să îşi continue călătoria în străinătate sau să îşi reglementeze şederea/situaţia juridică pe teritoriul unui stat;

c) în situaţii obiective şi urgente, în care este necesară prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea şi eliberarea paşaportului simplu electronic sau acesta a fost depus pentru obţinerea unor vize.

Situaţiile obiective şi urgente exclud situaţiile în care deplasarea persoanei pe teritoriul altui stat are la bază raţiuni exclusiv turistice. Depunerea paşaportului simplu electronic pentru obţinerea unor vize trebuie dovedită.

Depunerea cererii pentru eliberarea pașaportului simplu temporar:

Prezenţa personală titularului la sediul consulatului este obligatorie la momentul depunerii cererii. 


Paşaportul simplu temporar nu conţine impresiunile digitale ale titularului, indiferent de vârsta acestuia. 

Se preia semnătura electronică a titularului, în momentul depunerii cererii.

Reglementările legale in vigoare NU permit depunerea cererilor pentru eliberarea paşapoartelor prin mandatar cu procură specială sau prin poştă.

Cererile pentru eliberarea paşaportului simplu temporar, în cazul persoanelor lipsite temporar de capacitatea de exerciţiu, pot fi depuse în numele titularului de către reprezentantul legal sau de către autorităţile medicale române, fără ca prezenţa titularului să fie obligatorie. 


NOTE:

  • cetăţenii români nu pot deţine mai multe paşapoarte valabile (paşaport simplu electronic sau paşaport simplu temporar). Doar în anumite situaţii prevăzute în lege, pot deţine, concomitent, două astfel de paşapoarte (un un paşaport simplu electronic şi un paşaport simplu temporar sau două paşapoarte simple electronice);
  • cetăţenii români care sunt, concomitent, titulari a două paşapoarte valabile (paşaport simplu/paşaport simplu electronic şi paşaport simplu temporar sau un al doilea paşaport simplu electronic) au obligaţia ca, în termen de 5 zile de la încetarea situaţiilor prevăzute de lege să predea autorităţilor competente unul din paşapoarte.

Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu