Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români majori cu domiciliul în străinătate (valabil 10 ani)
Cererile de paşapoarte se soluționează (se aprobă sau se resping) de autorităţile competente din România şi se confecţionează în România.
Termen de eliberare:
Cererile pentru eliberarea paşaportului simplu electronic se soluţionează de autorităţile competente, în termene care curg de la data depunerii acestora şi care nu pot depăşi:
Ridicarea paşaportului simplu electronic:
Locul de unde solicitantul doreşte să ridice paşaportul va fi specificat de către acesta la momentul depunerii cererii, sau ulterior, pe baza unei cereri scrise. Paşaportul simplu electronic se ridică de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită de acesta printr-o procură specială.
Procura trebuie să fie autentificată, în ţară, de notarul public, iar în străinătate, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori, dacă a fost încheiată la autorităţile străine competente, să îndeplinească în mod corespunzător formalitățile de supralegalizare/ apostilare, în funcție de statul pe teritoriul căruia a fost încheiată şi să fie însoţită de o traducere legalizată.
Transmiterea paşapoartelor prin poştă:
Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate are obligaţia ca, la eliberarea paşaportului simplu electronic cu menţionarea statului de domiciliu, să prezinte actul de identitate care atestă domiciliul din România, emis de autorităţile române.